PolishEnglishFrenchGermanRussianSwedishDanish

 Kampania promocyjna

Kołobrzeg: polska stolica SPA

Na przełomie kwietnia i maja minionego roku ruszyła intensywna kampania promująca Miasto Kołobrzeg, pod hasłem – „Kołobrzeg: polska stolica polska SPA”. Działania promocyjne prowadzone były na szeroką skalę i trwały do października 2012.  Celem kampanii była promocja Miasta jako polskiej stolicy SPA, atrakcyjnej nie tylko dla Polaków, ale i gości zagranicznych, zwłaszcza Duńczyków i Niemców, stąd działania promocyjne w trzech krajach. Działania skupione były na promocji Kołobrzegu jako kurortu pełnego obiektów SPA , idealnego do aktywnego i zdrowego wypoczynku oraz regeneracji sił.
Kołobrzeg, dzięki doskonałej infrastrukturze hotelowej, dogodnemu położeniu komunikacyjnemu i inwestycjom miejskim, został wybrany przez Duński Związek Piłki Nożnej jako centrum pobytowe dla drużyny uczestniczącej w rozgrywkach EURO 2012, chwaląc się tym zaszczytnym tytułem również wykorzystaliśmy elementy EURO w kampanii promocyjnej.
Kampania składała się z dwóch integralnych części, pierwsza z nich komunikowała – Kołobrzeg to wybór reprezentacji Danii na EURO 2012 – co jest tylko potwierdzeniem i podkreśleniem europejskiego poziomu miasta oraz oferowanych przez niego usług, jak również komunikatem nawiązującym do UEFA EURO 2012. Drugi komunikat – Polska stolica SPA – podkreślał unikatowość i nowoczesność Miasta oraz mówił o poziomie świadczonych usług.  Był to slogan reklamowy, który wpisał się w długofalowe działania promocyjne miasta.

Z racji tego, iż Kołobrzeg pragnie zachęcić do przyjazdu osoby młode, aktywne zawodowo, które potrzebują regeneracji sił i wypoczynku kampania w głównej mierze skierowana była do osób aktywnych w wieku 25-50 lat, które marzyły o wypoczynku i skorzystniu z niezwykle bogatej bazy SPA i Wellness.
Wszelkie działania promocyjne związane były z wirtualnym światem internetu głównie poprzez portale społecznościowe, gdzie pojawiły się krótkie filmy viralowe, prezentujące walory turystyczne i wypoczynkowe kurortu. Każdy z trzech filmów, który powstał w ramach kampanii, był wyjątkowy oraz poruszał wiele aspektów turystycznych miasta. Pierwszy  z powstałych film miał  charakter wizytówki, prezentował „perełki kołobrzeskie” i przygotowania mieszkańców do powitania reprezentacji Danii. Drugi film adresowany był do nieco młodszej widowni, prezentował miasto w dynamiczny sposób oczami turysty, przybysza z Danii – Klocka LEGO (naturalnych rozmiarów człowieka), który korzystał z uroków Kołobrzegu. Trzeci film zapraszał wszystkich zapracowanych do wypoczynku w Kołobrzegu.

 • Kołobrzeg wita reprezentację Danii
 • Tajny korespondent z Danii odwiedził Kołobrzeg 
 • Czas przyjemności dla najbardziej zapracowanych 

Równoczesnie prowadzone był działania public relations skierowane do mediów duńskich oraz polskich.Przygotowano i opublikowano czternaście informacji prasowych o różnej tematyce promoujących miasto.  By wyjść naprzeciw gościom z zagranicy, Miasto Kołobrzeg przygotowało strony internetowe stworzone w języku duńskim, angielskim i niemieckim - www.kolobrzegspa.com. W miesiącu maju prowadzona była również intensywna kampania banerowa na portalach lifestalowych zachęcająca do odwiedzenia Kołobrzegu – polskiej stolicy SPA i skorzystania z bogatej oferty Miasta. W kampani wykorzystano również szerokie możliwości platformy Google – linki sponsorowane, reklamy graficzne, remarketing oraz geotargetowanie.

Za całość kampanii odpowiadała agencja non-standard Brainshake. Kontakt z mediami powierzono warszawskiej agencji PR Eskadrze PUBLICE. 


UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to).
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.